
Na začátku je třeba zdůraznit, že dříve sdružení Praha 7 Sobě, nyní politická strana, má od svého vzniku třídního nepřítele. Tím jsou majitelé aut, opozice, a zejména ODS. A nyní ucítila příležitost pokračovat v nesmyslném plánu, co nejvíce omezit počet aut v Praze 7.
Zastupitelstvo hlavniho města Prahy (ZHMP) vede debaty o možném zvýšení cen za parkovné z nynějších 1.200,- Kč, až o 100 %, na 2.400,- Kč. Strana Praha 7 Sobě ihned přispěchala s nápadem (po dohodě s pirátským Hřibem), že by mohla navrhnout další zvýšení poplatku nad tuto částku za parkovací zóny, a to přímo na sedmé městské části. Začala objednávkou studie o parkování v ceně 600 000,- Kč, a na základě výsledků a doporučení připravila anketu pro občany ke zvýšení parkovacích poplatků, která má být zrealizována zároveň s volbami do Evropskěho prlanentu (EP), což je 7. a 8. června 2024. V souvislosti s touto anketou si daňoví poplatnici sáhnou hluboko do kapes, protože nemalé náklady budou na tisk, roznos, ale i na odměny členům komisí. Konečná suma totiž poskočila cca na jeden milion Kč. Ale v samé podstatě se však občané nedozví nic nového, co by otázku parkováni s konečnou platností zcela vyřešilo.

Podíváme-li se na účast ve volbách do EP v minulých letech, a pokud se nestane zázrak, bude o tak důležité věci rozhodovat cca 30 % občanů, a to nejen vlastníků aut. Je více než jasné, že do voleb do EP zastupitelstvo hlavního města Prahy o zvýšení nerozhodne, protože se musí nejdřive v rámci koalice pokusit o dohodu, ale v konečné fázi musí být zachován i legislativní proces přes všechny schvalovací orgány, což bude nějakou dobu trvat.

V jedné z otázek chce strana Praha 7 Sobě nalákat nevlastníky automobilů na peníze. Chce jim poskytnout dotaci nebo lépe řečeno dar v nezveřejněné částce od vlastníků aut, kteří by měli zaplatit dle jejich návrhu až 10 tis. Kč poplatek v parkovací zóně za rok. Praha 7 Sobě potřebuje mít totiž výsledky ankety v co nejkratší době, aby měla důvod požadovat na ZHMP úpravu vyhlášky. Také se ptáte, proč by občané Prahy 7 měli zaplatit více než je třeba, a o mnoho více než např. Praha 1, 6 a 8? Vraťme se opět na začátek. Třídní nepřítel je prostě majitel auta.
A k tomu všemu by vzmikly další náklady na přerozdělování dotací/darů pro občany bez aut, ale i na úředníky, kteří též něco stojí. I když nejsou známa konkrétní pravidla, lze si jen domýšlet, kdo a jak bude kontrolovat domácnosti bez aut. Chtějí občané, aby jim radnice Prahy 7 ještě více „šťourala“ do soukromí? Chtějí novodobý „šedý mor“? Není náhodou další přerozdělování ve stylu Robina Hooda jasným znakem socialismu?

Cesta do pekel je dlážděná dobrými úmysly. ODS nechce dražší poplatky bez jakékoliv garance na lepší parkování aut, bez jasných plánů, jak zvýšit možnost zaparkování. Nechce přezkoumávání domácností našich občanů. Nechce přerozdělování poplatků, ale nechce podporovat ani rozdělování skupin občanů na ty s auty, a na ty bez aut.

Ještě jednou se vraťme na začátek tohoto článku, kde je zmíněn třídní nepřítel, jímž je v zastupitelstvu Sedmičky opozice. Praha 7 Sobě tento nápad vypustila do světa bez jakéhokoliv sdělení dalším zastupitelům, s opozicí se nebaví, o možných návrzích na zlepšení parkování nechce ani slyšet.
A tak můžeme na občany Prahy 7 jen apelovat, tedy pokud hodlají anketou vyjádřit svůj názor na zvýšení parkovacích poplatků, aby zvolili jediné řesení. Zatrhněte u první otázky nesouhlas se zvýšením poplatků za parkování. Jen tak ušetříte svoje peníze, než spadnou do černé díry, zvané rozpočet Prahy 7.
Marcela Justová, ODS Praha 7