Občané Sedmičky se často podivuji nad tím, proč je na území této městské části instalováno neúměrné množství sloupků na chodnících a vozovkách. Mnohdy jsou umístěny i tam, kde svůj účel vlastně ani neplní, což ale z velké části omezuje parkovací místa pro rezidenty. Nad touto problematikou se zamýšlí ve svém komentáři Josef Neuberg, předseda zastupitelského klubu za ODS na Praze 7.

Občané Sedmičky se často podivuji nad tím, proč je na území této městské části instalováno neúměrné množství sloupků na chodnících a vozovkách. Mnohdy jsou umístěny i tam, kde svůj účel vlastně ani neplní, což ale z velké části omezuje parkovací místa pro rezidenty. Nad touto problematikou se zamýšlí ve svém komentáři Josef Neuberg, předseda zastupitelského klubu za ODS na Praze 7.

Po třech volebních obdobích, kdy dávali občané důvěru Praze 7 Sobě, ztratilo vedení radnice naprostou soudnost v oblasti dopravy. Tak uvidíme, jak se s tím radniční politická reprezentace na Sedmičce v budoucnosti vyrovná.

Občané Sedmičky se často podivuji nad tím, proč je na území této městské části instalováno neúměrné množství sloupků na chodnících a vozovkách. Mnohdy jsou umístěny i tam, kde svůj účel vlastně ani neplní, což ale z velké části omezuje parkovací místa pro rezidenty. Nad touto problematikou se zamýšlí ve svém komentáři Josef Neuberg, předseda zastupitelského klubu za ODS na Praze 7. 253

Praha 1 má svoji zvonkohru a Praha 7 zase sloupkohru. Tak by se asi dalo s nadsázkou zareagovat, pokud bychom přemýšleli nad tím, proč se na území Prahy 7 instaluje neúměrné množství sloupků na vozovkách a chodnících. Zatímco prvně uvedenou památku obdivují miliony lidí, snaha vedení Prahy 7 vytvořit takovou památku za svého vládnutí má naprosto opačný efekt. A tak se mezi občany a řidiči ujímá nový pozdrav: „Ahoj, jak se máš? Špatně. Sloupek kam se podíváš.“ Jistě vtipné. Ale proč se tak vysoké množství sloupků vůbec instaluje? Prý kvůli bezpečnosti chodců. Tak se na to podívejme.

Kdo bydlí v Praze 7 více jak 12 let, nemohl si nevšimnout narůstajících opatření proti řidičům. I když byla nehodovost jedna z nejnižších v Praze, začaly pozvolné úpravy tramvajových zastávek, nových přechodů pro chodce, započalo se i s ubíráním parkovacích míst u křižovatek, a to všechno mělo jediný cíl: nerozlobit si občany. V roce 2024 vedení Prahy 7 využilo voleb do Evropského parlamentu a vyhlásilo anketu o variantním zvýšení parkovného. Aktuální částka za parkovné 1.200,- Kč za rok se měla zvýšit až na 10.000,-Kč za rok, a to bez jakékoliv záruky na místo pro parkování. Naštěstí většina občanů tento nápad nepodpořila. Zklamání vedení Prahy 7 Sobě bylo asi velké, a od té doby pokračují v dalších akcích znepříjemňujících život řidičům. Zásadně se zvýšil počet antiparkovacích sloupků na místech, kde to není ani nutné, a zároveň začaly přibývat i přímo ve vozovkách. Další novinkou je zřizování „zásobovacích“ míst v parkovací zóně. Často se setkáváme také se záborem pro filmaře, a výsledkem všech těchto opatření je stále méně parkovacích míst pro rezidenty.

Za vedení Prahy 7 Sobě se všude, kde to bylo možné a kde to ani nebylo nutné, namalovaly přechody pro chodce, a zároveň s tím se samozřejmě ubrala také parkovací místa. Vedle nich se zákonitě musely namalovat příčné bílé pruhy, na kterých se nesmí parkovat ani stát. Ale co se stalo? Místo parkovacích míst pro automobily se na nich objevily motocykly, elektrokoloběžky a kola. To podle vedení Prahy 7 Sobě zřejmě ve výhledu nebrání! A nadšeni nejsou ani naši nevidomí spoluobčané, protože sloupky se osazují přesně doprostřed přechodů. Takže vlastně ano, bezpečnost se zlepšuje, protože do nich občan narazí a vozidla před nimi zastaví.

Radost nemají z těchto omezujících sloupků ani řidiči integrovaného záchranného systému, a to jde často o životy lidí. Za klub ODS bychom rozhodně přistoupili k revizi osazených sloupků, se snahou jejich počet zásadně snížit. Dle našeho názoru a hlavně občanů, je velká část sloupků naprosto zbytečně umístěna. A jak nově využívají bezpečnost přechodů cyklisté? Ti v klidu jezdí po chodnících a využívají tak i přechody pro chodce, nehledě na to, že kolaře ani nenapadne se rozhlédnout, jestli je před přechodem nějaké vozidlo, protože se sluchátky na uších a mobilem v ruce se provoz sledovat prostě nedá. Obzvlášť, když se sloupky instalují bez problému o 1 – 2 m do vozovky, aby se zřejmě co nejvíce ztížil průjezd např. vozidel záchranného integrovaného systému, které přijíždějí k požárům, atd. Po třech volebních obdobích, kdy dávali občané důvěru Praze 7 Sobě, ztratilo vedení radnice naprostou soudnost v oblasti dopravy. Tak uvidíme, jak se s tím radniční politická reprezentace na Sedmičce v budoucnosti vyrovná.

Josef Neuberg

Další články

Dnes si připomínáme 36 výročí Sametové revoluce. Vzpomínáme všichni, kteří jsme se demonstrací v pražských ulicích tenkrát fyzický zúčastnili, vzpomínají i ti, kteří se narodili později. Ale jsou i takoví lidé, kteří odkazem 17. listopadu pohrdají. Nenutíme je, aby se k nám připojili a vzpomínali, což je důkazem toho, že máme v naší zemi opravdovou demokracii. Ale pokud jsou tito jedinci ve vysokých státních funkcích, a i když odkaz Sametové revoluce neuznávají, mohli by mít alespoň trochu taktu, aby se přemohli a alespoň reprezentovali svou funkci, když už do ní byli kvůli politickým obchodům dosazení. 108

Dnes si připomínáme 36 výročí Sametové revoluce. Vzpomínáme všichni, kteří jsme se demonstrací v pražských ulicích tenkrát fyzický zúčastnili, vzpomínají i ti, kteří se narodili později. Ale jsou i takoví lidé, kteří odkazem 17. listopadu pohrdají. Nenutíme je, aby se k nám připojili a vzpomínali, což je důkazem toho, že máme v naší zemi opravdovou demokracii. Ale pokud jsou tito jedinci ve vysokých státních funkcích, a i když odkaz Sametové revoluce neuznávají, mohli by mít alespoň trochu taktu, aby se přemohli a alespoň reprezentovali svou funkci, když už do ní byli kvůli politickým obchodům dosazení.

Svoboda je to nejcennější co na světě máme. Nehádejme se a dbejme na to, aby naše zem vzkvétala. Nic víc.

Přečíst článek
My vás z těch aut vytáhneme a budete jezdit na kole! Nad uzavřením ulice U Výstaviště pro automobily na Praze 7 se zamýšlí MUDr. Tomáš Kaštovský, zastupitel hlavního města Prahy za ODS. 88

My vás z těch aut vytáhneme a budete jezdit na kole! Nad uzavřením ulice U Výstaviště pro automobily na Praze 7 se zamýšlí MUDr. Tomáš Kaštovský, zastupitel hlavního města Prahy za ODS.

U galerie Stromovka se staví další byty, a ti lidé, kteří se tam nastěhuji, se tam budou chtít z práce nějak snadno dostat či rozvézt odsud děti na tréninky a kroužky. A zapomeňte na to, pane Čižinský, že taková matka dvou nebo více dětí je bude po kroužcích rozvážet na kole.

Přečíst článek
V poslední době je situace ve školství velmi diskutovaná. Zvláště se hovoří o kvalitě výuky cizích jazyků, ale i otázce začleňování do českých poměrů těch dětí, které sem se svými rodiči přijíždějí z cizích zemí. A jak by se měl současný systém v této oblasti zlepšit? Snahou státu, ale i regiónů by mělo být ještě větší přesouvání finančních prostředků do tohoto resortu. Ale to po čtyřleté výměně politických reprezentaci ve všech sektorech státní správy není zcela jednoduché, protože každá z nich může mít mnohdy na tuto problematiku rozdílné názory. 111

V poslední době je situace ve školství velmi diskutovaná. Zvláště se hovoří o kvalitě výuky cizích jazyků, ale i otázce začleňování do českých poměrů těch dětí, které sem se svými rodiči přijíždějí z cizích zemí. A jak by se měl současný systém v této oblasti zlepšit? Snahou státu, ale i regiónů by mělo být ještě větší přesouvání finančních prostředků do tohoto resortu. Ale to po čtyřleté výměně politických reprezentaci ve všech sektorech státní správy není zcela jednoduché, protože každá z nich může mít mnohdy na tuto problematiku rozdílné názory.

České školství má mnoho jiných problémů, které je třeba překonat, ale ty, které tu uvádíme jsou řešitelné v poměrně krátké době. Zvýšení úrovně vzdělávání není jen věcí školních osnov, které by měly především rozvíjet sofistikovanou výuku, ale hrají zde podstatnou roli i finanční prostředky na provoz škol, které do nich posílají zřizovatelé, jímž jsou v jednotlivých regionech zejména radnice, které by tam měly uvolňovat takové finanční prostředky, aby bylo možné realizovat zajímavé projekty, které pozvednou do budoucnosti české školství na co nejvyšší úroveň.

Přečíst článek

Líbí se vám naše práce?

Jsme nezávislý blog, který se snaží přinášet aktuální informace z Česka o vědě, politice a kultuře. Naše redakce funguje díky podpoře čtenářů, jako jste vy. Pokud se vám líbí, co děláme, můžete nás podpořit libovolným příspěvkem na účet:
246279785/0300 Číslo účtu zkopírováno.

Děkujeme za vaši podporu, která nám pomáhá zůstat nezávislí!

Neváhejte nás kontaktovat