Úpravy Strossmayerova náměstí jsou vítanou změnou, která tento prostor přiblížila lidem a učinila jej příjemnějším místem k životu i setkávání. „Štross“ byl, je a bude srdcem Sedmičky – místem srazů, svateb a dalších událostí v životě Pražanů. Musím ale připomenout, že první kroky ke zlepšení náměstí byly učiněny už za vedení ODS, kdy byl upraven prostor před kostelem sv. Antonína. Trvalo však dalších deset let, než současné vedení dotáhlo úpravy do podoby, jakou vidíme dnes. Ačkoli je výsledek pozitivní, samotná délka realizace je přinejmenším zarážející.
Parkování na Praze 7 za pět let? Už dnes je to sci-fi

Druhá otázka – zda se bude dát za pět let na Praze 7 zaparkovat – už dnes působí jako sci-fi. Všichni vidíme, že v některých lokalitách už teď není kde zaparkovat, a situace se měsíc od měsíce zhoršuje. Každá rekonstrukce na Sedmičce navíc přináší jako vedlejší efekt úbytek parkovacích míst. Nepamatuji si jedinou rekonstrukci, po které by se počet míst zvýšil. Rezidenti i návštěvníci často veřejně komentují, jak radnice systematicky „ukrajuje“ další parkovací kapacity. A z radnice slyšíme stále stejnou mantru: za to či ono odstraněné místo prý nemohou, jde o projekt TSK nebo Magistrátu. Jenže to není celá pravda – Praha 7 je vždy účastníkem řízení a má možnost vznést námitky nebo požadavky.
Člověk si proto klade otázku: proč? Jde o neschopnost zajistit dostatek parkování pro místní, nebo je to cílená snaha šikanovat řidiče? Je za tím ideologie, že auta jsou zlo, které je třeba eliminovat? Ať už je důvod jakýkoli, budoucnost mají v rukou obyvatelé městské části. Zkušenost ukazuje, že současné vedení radnice majitelům aut nepomáhá a vzkazuje jim, ať svá auta prodají a radši chodí pěšky. Pokud chtějí obyvatelé jinou cestu, musí volit ty strany, které lidem nechtějí diktovat, co je dobré a jak se mají po městě pohybovat.
MUDr. Tomáš Kaštovský, zastupitel hlavního města Prahy.