
Na webových stránkách radnice Prahy 7 si můžeme přečíst zajímavý dokument pod názvem Strategický plán, ktery má být základním vodítkem pro směřování městské části Praha 7. Nastavuje efektivní koordinaci a propojení projektových a participativních aktivit městské části, od zastupitelů až po občany, ale věnuje se i klíčovým aspektům strategického řízení na úřadu. Když se člověk podívá na tak zvaný Akčni plán, a pokud by si chtěl přečíst něco o parkovací strategii na Sedmičce, tak se nedozví zhola nic. Snad jen několik drobností o tom, že se omezí rizikové parkování, jízda a couvání vozidel na chodnících a přechodech. Investorem není nikdo jiný než TSK a. s. a garantem Kovařík/Zelenka.

Vláda jedné strany Praha 7 Sobě považuje zřejmě otázku parkování za marginální problém, a proto se nepřipojila k návrhu klubu Společně pro Prahu 7, aby doplnila do Strategie uspokojivé řešení celého problému. Vždyť přecpané ulice zaparkovanými auty straší velkou část občanů Prahy 7 jako noční můra.
Nic překvapivého v podání P7 Sobě a jejich populistických vyjádření. Za 8 let jejího fungování na Praze 7 se zdražily parkovací karty z 800 na 1200,- Kč, bez výraznějšího efektu možnosti zaparkovat. Díky jejich aktivitě zmizely stovky parkovacích míst na kříženích komunikací, jejichž zrušení bylo nahrazeno jen na některých místech, která zrovna nepřispívají bezpečnosti silničního provozu tím, že hned vedle nich se zřídily cyklopruhy, jenž jsou prakticky nevyužívané a ponecháme stranou.

Na to navazují i další projekty, ve kterých vedení městské části vytvořené z představitelů Prahy 7 Sobě naprosto selhalo. Úbytek dalších míst v ulici Strojnická, včetně rychlodráhy, to jsou zářné příklady toho, jak parkovací místa mizí. Ale nejsmutnější na tom je to, že za ně nebyla vytvořena náhrada, čímž by se vše kompenzovalo. Občané platí za parkování na komunikacích, kde jim měl vznik rezidenčních zón zvýhodňovat možnost zaparkovat svá vozidla. Ale za co vlastně platí? Postupem času se možnost parkování pro rezidenty na komunikacích stále snižuje. Ale nejen kvůli smíšeným zónám, ale i s přibývajícími rezidenty, ať už v podobě nájemců bytů, či zvýhodňováním některých skupin cizinců, a zároveň i elektromobilů. A tak co zbylo vedení městské části Praha 7 a členům Prahy 7 Sobě? Nehlasovat pro doplnění vlastních zbožných nesplnitelných přání, nazvaných Strategie Prahy 7 do roku 2030.

Josef Neuberg