V posledních osmi letech má v kompetenci dopravu uskupení Praha 7 sobě založené aktivisty Janem Čižinským a jeho kamarády. Když se člověk projde nebo projede autem po naší městské části, asi ho i napadne, zda se nechystá nějaký válečný konflikt. Na vozovkách jsou namalována kromě značek omezujících rychlost i obrovská kola opět upozorňující na nejvyšší povolenou rychlost 30km/hod, což vypadá tak, že se jedná o navádějící terče pro létající drony, či řízené raketové střely. Na to navazují pruhy pro cyklostezky vedoucí často odnikud nikam, případně do jednosměrných ulic v protisměru (např. ul. Jateční), aby se řidičům opět ztížilo řízení. Pamětníkům to může připomínat situaci v roce 1968, kdy se agresorům z Varšavské smlouvy měnily dopravní značky, aby nenašli správnou cestu. Cyklostezky ano, ale naprosto nevhodné jsou například pro silnice Veletržní, Bubenská, Argentinská, kdy v těchto pruzích místo stovek cyklistů kličkuje jeden kurýr. Ale dobrý vtip v místních hospodách to je.
A stále ještě to vedení radnice z Prahy 7 sobě nestačí. Ke zpomalování průjezdu ubírají jízdní pruhy, zřejmě proto, abychom si mohli dobře prohlédnout typy aut stojící v kolonách v ul. Bubenská, Argentinská, Plynárenská, Veletržní atd. O parkování snad nemá cenu ani mluvit, protože každý rozumný člověk ví, že aut neustále přibývá, ale v Praze 7 se parkovací místa ubírají u křižovatek, ale i vedlejších komunikací.
Je smutné sledovat špatně zvolenou koncepci dopravy, kterou předvádí Praha 7 sobě. V moderních městech je snaha dostat dopravu pod zem. Bohužel ani při zástavbě oblasti Bubny – Zátory se s tím nepočítá. Tunel Blanka je asi na mnoho let poslední opravdu skvělá dopravní stavba.
Petr Kantor, předseda klubu zastupitelů za ODS v Praze 7.